2008年1月17日 星期四

土耳其歌曲

字母發音
A B C Ç D E F G Ğ H I İ J K
a be je che de e fe ge yumushak-ge he i jje ke

L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z
le me ne o oe pe re se she te u yu ve ye ze

拼音方式
1.怎麼拼就怎麼念,母音沒有變音
2.重音多在最後一個音節

kurban (哭ㄦ棒) 牲品
çiçek (區卻k) 花
liman (里慢) 港口
can kırıkları (將 可熱K喇熱) 靈魂的碎片

文法簡介
1.土耳其文為一膠合語言,格位、時態、人稱、數量(沒有性別)都黏在詞的後面。
2.重視母音的諧聲。
3.多為SOV的句型,但可視為一pro-drop語言。

名詞修補
kitap kita-b-ım kitabım
書 書-(軟化)-我的 我的書

動詞時態
almak al-ı-yor-du-m alıyordum
拿 詞根-墊音-現在式-過去式-我 我剛剛在拿

動詞複合
ölmek öl-dür-t-ül-dü-y-müş
死 詞根-使役-再使役-被動-過去-墊音-傳說-(他)
öldürtüldüymüş 他是被A叫B給殺死的!

Ela gözlerine kurban olduğum

歌詞
Ela gözlerine kurban olduğum
Yüzüne bakmaya doyamadım ben
İbret için gelmiş derler cihana
Noktadır benlerin sayamadım ben

Ayamadım ben, doyamadım ben
Noktadır benlerin sayamadım ben
Aşkın ateşidir sinemi yakan
Lütfuna erermiş cevrini çeken

Kolların boynuma dolanmış iken
Seni sevmelere kıyamadım ben
Ayamadım ben, doyamadım ben
Seni sevmelere kıyamadım ben



Can kırıkları (from youtube)



歌詞
Bu kalabalığın içinde 這擁擠人潮中
Yapayalnız hissetmektense 感受孤單
Dünyanın bir ucunda 在世界的一角
Tek başımayım 就我一個
Kir göstermeyen renkleriniz 你無瑕的色彩
Sizin olsun korkmaktansa 不怕擁有
Bulanıklığın tam içinde 在渾沌的中心
Bir başımayım 我一個人

Benim belki de 或許我也有
Gizli bir bildiğim var 一位陌生的密友
Elbette ağlarım 我當然會哭
Benim can kırıklarım var 因我靈魂碎裂
Senin gördüğün 你所看到
Yanağımdan süzülenler 從我臉頰滑落的
Asıl içimde 實則心中
İçimde yüzdüğüm bir deniz var 心中有片游過的海洋

沒有留言: